Kundservice: 0430 - 920 13
Våxtorp Logo

Våra tjänster

NPC verkar i huvudsak som producent och importör av skogsplantor och landskapsväxter. Förutom egen produktion så har vi ett brett leverantörsnät med samarbetspartners i Europa för att komplettera sortimentet med kvalitetsprodukter för skog och mark. Kombinationen av egen produktion och duktiga partners borgar för att du som kund ska få varor av högsta kvalitet i rätt tid.

Varje föryngring startar med ett plantval - Vi levererar robusta barrotsplantor - Tplus plantor - Täckrotsplantor.

Vi ser till att rätt planta hamnar på rätt plats för att uppnå det mest kostnadseffektiva resultatet för dig som kund.

PIM
Plantan i marken

Vi förenklar ditt plantköp genom att erbjuda en totalentreprenad på din föryngring. Låt NPC sköta planteringen och spar tid.

Skogsplantor
Från Våxtorps plantskola kan du beställa fullsortiment av barrplantor & lövplantor

På Skogaby plantskola producerar vi vår egen Tplus planta av i huvudsag gran - Denna planta är speciellt framtagen för tuffare förutsättningar med extra grovlek och förfinat rotsystem.

SORTIMENT
VÅXTORP erbjuder ett brett sortiment av diverse anläggnings & häckväxter. träd så som Avenbok, Thuja, Liguster, Taxus mm.

Genom att hoppa över mellanleden och samarbeta med effektiva producenter kan vi erbjuda konstnadseffektiva lösningar för byggföretag – anläggningsföretag och fastighetsbolag mfl.

Våxtorps Plantskola

Huvudkontor & Logistikterminal
Kyllagring
legolagring

Skogaby plantskola

lokal produktion till svenska marknaden

Årlig produkion av skogsplantor på Skogaby plantskola uppgår för närvarande till ca 3,5 mijoner plantor. Plantorna som odlas här är så kallade Tplus plantor och bygger på att vi omskolar en liten täckrotsplanta. Genom denna process förkortar vi produktionstiden samtidigt som vi får fram en robust planta med ett förbättrat rotsystem för bästa etablering och tillväxt.

Om

Produktion

Jobba hos oss

Köpinformation